Alweer een maand verder - Reisverslag uit Sooke, Canada van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder - Reisverslag uit Sooke, Canada van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder

Door: gijsvanvugt

Blijf op de hoogte en volg Gijs

25 September 2011 | Canada, Sooke

De tijd vliegt en ik ben hier nu al voor een maand. Hier een berichtje van de afgelopen weken.

Op schoolgebied weet ik wat ik nu kan verwachten de komende paar maanden. Foods and Nutrition blijft het meest makkelijke vak dat ik heb. Ik had hier afgelopen week een soort van proefwerk van over keukenveiligheid, wat meetelt voor je eindpunt. Het waren merendeels goed of fout vragen. "Rennen door de keuken is goed" of "vingers aflikken is een goede manier voor schone handen" waren de soort vragen die ik kreeg. Ik denk wel dat ik voor dit vak ga slagen.
Cafeteria training daarentegen is wel wat interessanter geworden. We moeten daar dus eten voor de schoolkantine klaarmaken. Het schoolkantine eten is niet alleen broodjes, het heeft een hoop verschillende dingen te bieden. Ook heeft de school een groentetuin. Hier gaan we soms in tuinieren of groenten halen die we gebruiken voor het kantine eten.
Het vak Engels is niet het Engels zoals ik het kende op het Zwijsen, maar meer zoals ik Nederlands kende. We moeten begrippen leren en boeken lezen. Het huiswerk dat we maken wordt gecontroleerd en telt mee voor je eindcijfer. Dit wordt niet gecontroleerd door de leraar maar door je klasgenoten en het huiswerk is meestal maar 1 stencil, dus dat is wel door te komen.
Bij Psychology krijgen we les over menselijk gedrag en hoe je dat kan voorkomen of kan tegenhouden. Dat is een geheel nieuw vak voor me. Ook zijn hier wat woorden die de Canadese leerlingen niet kennen, laat staan ik. Dit is wat harder, maar niet saai om te volgen.

Verder heb ik nu 2 weken meegedraaid met het Football Team. Ik wilde dit samen doen met een Brazilaan, maar die is gestopt dus nu ben ik de enige buitenlander in het team. De eerste paar keer snapte ik er echt totaal niks van. Maar het komt er op neer dat je zo snel mogelijk het mannetje met de bal moet tackelen. De eerste wedstrijd die ik kon meedoen was in Vancouver. Dit was jammer want dit is niet op Vancouver Island en omdat ik een Internationale student ben mag ik het eiland niet verlaten zonder toestemming van 2 weken van te voren. Dus mijn eerste wedstrijd speelde ik een week daarna. Deze wedstrijd hadden we gewonnen met 61-6. Dus dat was feest. Ik speelde de positie cornerback. Dit houdt in dat ik met het snelle mannetje moet meerennen en zodra hij de bal aanraakt ik hem moet neerhalen. Dit ging vrij aardig omdat hij geen bal kreeg aangespeeld omdat ik steeds in de weg stond. Wel was dit een easypeasy team en volgende week moeten we tegen een goed team dus dat wordt leuk.

Hiernaast hebben we wat tripjes gemaakt met de internationale studenten. Een dag zijn we naar de "luxton fair" geweest. Dit was een soort van kermis met wat extra dingen. Zo was er ook een tough truck competition wat je tegen betalen kon zien. Dit een soort van monstertruck dat over van alles moet rijden zonder op zijn kant te gaan. Hier was ik de dag erna naartoe gegaan omdat het neefje van mijn gastgezin meedeed. Hierdoor konden we ook "backstage" en alle deelnemende trucks inspecteren.
Een andere dag waren we met de studenten naar Chemenis geweest. Dit was ooit een dorpje dat bijna failliet ging. Toen kwamen de bewoners op het idee om op zowat elk huis een beschildering te maken. Sindsdien is het een toeristendorpje.

Na een maand hier heb ik echt geen idee wat er in Nederland afspeelt. Ik heb ook weinig idee wat er in de wereld afspeelt. Ik krijg heel erg weinig kans om een krant te lezen of het journaal te kijken. En ze praten hier vrijwel nooit over het nieuws, alleen over de eigen sociale gebeurtenissen. Wel heb ik gehoord over het neergestorte Icehockey team, wat hier een big happening was.
Ik ga binnenkort als ik tijd heb even al het Nederland/mariahei nieuws doorspitten.

Tot de volgende keer en de groeten aan iedereen daar!

  • 26 September 2011 - 09:53

    Emy:

    Leuk Gijs om dit te zien. Heel veel succes en veel plezier!!

    Liefs.

  • 27 September 2011 - 06:03

    Petra:

    Hey gijs, leuk om weer wat te horen. t ziet er wel stoer uit dat sport pakkie van je. Nou lieve groetjes en tot het volgende!!

  • 27 September 2011 - 10:20

    Tante Marlies:

    Hey Gijs,

    leuk om weer wat van je te horen. De tijd vliegt voorbij en zo te zien heb je het goed naar je zin daar. Geniet ervan. tot de volgende brief.

    groetjes

  • 27 September 2011 - 12:50

    Mariska En Geert:

    Hey Gijs,

    Wij zijn ook in dat stadje geweest met de muurschilderingen. Was wel leuk om te zien. Ik vond de snoepwinkel ook erg leuk. Maar goed volgens mij bevalt het je prima daar in Canada. Nog veel plezier.

    Groetjes

  • 06 Oktober 2011 - 20:29

    Rob:

    Hoi Gijs.

    Wees blij dat je al die ellende van hier niet te horen krijgt want het gaat hier aleen over de eurocrisis en bezuinigingen. Zo te te lezen en zien kom jij je tijd daar goed door. Heb je echt nog geen heimweemomentje gehad? September is een prachtige maand geweest maar vandaag is hier het herfstweer begonnen, trouwens, ik zoek nog een leuk recept voor Kerstmis dit jaar dus als je nog iets moois weet uit de kooklessen dan hoor ik het graag.

    Greetings from all of us,
    't Gespuis


  • 10 Oktober 2011 - 21:45

    Gijs Van Vugt:

    Hoi Rob

    Goed idee, ik zal wat recepten sturen :D

  • 12 Oktober 2011 - 09:55

    Hannie En Stef:

    Hoi Gijs,
    Nog nooit gereageerd, maar we volgen wel alles. Ik was al benieuwd wanneer er voor ons herkenbare plaatsen aan bod zouden komen en ook wij zijn in Chemainus geweest en daar heb ik mijn lichtgewicht hangmat gekocht. helemaal perfect. Als je de kans krijgt ga dan ook nog orka's spotten en zeekajakken enz. Want Vancouver eiland is helemaal top.
    Groetjes uit Veghel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Sooke

High School

Een jaar over de zee, hier vertel ik de verhalen.

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

JA hij leeft nog.

03 November 2011

Updatos!

10 Oktober 2011

Too old for skool + thanksgiving

25 September 2011

Alweer een maand verder

11 September 2011

Eerste schoolweek
Gijs

Tijdens mijn High School Year in Canada zal ik hier verhaaltjes opzetten.

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 22726

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2011 - 30 November -0001

High School

Landen bezocht: