Too old for skool + thanksgiving - Reisverslag uit Sooke, Canada van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu Too old for skool + thanksgiving - Reisverslag uit Sooke, Canada van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu

Too old for skool + thanksgiving

Door: gijsvanvugt

Blijf op de hoogte en volg Gijs

10 Oktober 2011 | Canada, Sooke

Hey volk

Na een paar weken meegedraaid te hebben met het footballteam, kwam de lieve sportdirector erachter dat ik 26 dagen te oud ben om deel uit te maken in een sportteam. Dit houdt in dat ik alleen nog maar mee kan trainen en geen wedstrijden mag meedoen. Ze zijn hier echt streng in. Maar goed, het football seizoen gaat maar door tot eind oktober en ik heb nog niks betaald dus ik mis niet erg veel.
Ik heb ook de school cross country uitgeprobeerd. Dit zijn hardloopwedstrijden over deels verhard en deels onverhard parcours. Ik heb maar 1 race meegedaan en ben toen 43e uit 90 geworden. Dit is uiteindelijk niks voor mij. De meeste trainen hier extreem veel voor sinds er scollarships op het spel staan. Maar goed hier ben ik dus ook 26 dagen te oud voor.
Het komt erop neer dat ik op het moment niks aan sport doe.
Het goede nieuws is dat het beerseizoen is geopend. Mocht ik een beer tegenkomen kan ik mooi mijn conditie trainen.

Verder heb ik mijn allereerste thanksgivingweekend achter de rug. Dit houdt in dat je 1 of 2 dagen gaat eten met familie of vrienden en voor het eten je zegt waar je dankbaar voor bent. Verder is dit gewoon een pre-kerstmis alleen dan zonder kadotjes. Wel kan ik de kalkoen hier aanraden voor het kerstmismenu thuis. Het is erg goed.
Ook is hier al alles in de halloweensfeer. Zodra het oktober was werd het huis hier gedecoreerd. Er staat hier vanalles op het programma door halloween. De school organiseert evenementen, de familie heeft een hoop jarigen deze maand en mijn organisatie organiseert een trip naar Vancouver. Eenmaal daar gaan we onder andere naar de halloween fright night in het lokale attractiepark.
Ik verwacht dat het na halloween hier al snel in de kerstsfeer zal raken. In de grotere winkels komt al steeds meer kerstspul tevoorschijn. Dat wordt dus 2 maanden naar de kerstboom staren in plaats van 1.
Misschien dat ik het voor elkaar kan krijgen om hier een lokale pakjesavond te organiseren op 5 december. Dat zou leuk zijn. Over dingen als sinterklaas, carnaval of een Hollandse pannekoek zijn ze hier totaal niet bewust. Dus ik zal het gaan introduceren voor ze.

Verder zag ik dat scmh goede zaken doet en het carnavalseizoen weer begonnen is. Succes daar :)

Veel greetings, Gijs





  • 25 Oktober 2011 - 07:46

    Marlies Van Lokven:

    hoi Gijs,

    wij zijn net terug van 2 weken Turkije, we hebben een heerlijke vakantie gehad. Lees net je verslag en het klinkt eigenlijk ook als een grote lange vakantie, waarin je kennis maakt met een andere cultuur en andere gebruiken.We vinden hel leuk om je veslagen te lezen en zo een beetje op de hooge te blijven van jouw belevenissen. groeten Oom Ad en tante Marlies

  • 03 November 2011 - 20:54

    Rob En Mir:

    Hoi Ghais,

    Mooi om te lezen dat je het nog steeds goed naar je zin hebt daar. Je kunt ze in ieder geval vertellen dat de kerstman gebaseerd is op onze sinterklaas dus dat heben ze mooi aan die nederlanders te danken. Overigens zie je hier ook al veel kersttroep in de winkels. Ik heb hier ook een paar huizen gezien die in Halloween sfeer waren versierd dus dat nemen wij langzaam weer van hun over.
    Beerseizoen? Ik dacht dat die beren in winterslaap zouden gaan rond deze tijd.

    Groeten van ons allemaal

    Miriam, Rob, Rosan. Eva, Lex en Noor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Sooke

High School

Een jaar over de zee, hier vertel ik de verhalen.

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

JA hij leeft nog.

03 November 2011

Updatos!

10 Oktober 2011

Too old for skool + thanksgiving

25 September 2011

Alweer een maand verder

11 September 2011

Eerste schoolweek
Gijs

Tijdens mijn High School Year in Canada zal ik hier verhaaltjes opzetten.

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 22726

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2011 - 30 November -0001

High School

Landen bezocht: