Updatos! - Reisverslag uit Sooke, Canada van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu Updatos! - Reisverslag uit Sooke, Canada van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu

Updatos!

Door: gijsvanvugt

Blijf op de hoogte en volg Gijs

03 November 2011 | Canada, Sooke

Het is alweer een maand verder sinds ik mijn laatste verhaaltje had geupload. Ik probeer het om de 2 weken te doen, maar ik had een vrije drukke maar leuke periode achter de rug.

We zijn met de internationale studenten naar het Nationale museum in Victoria geweest. Dit museum was best wel HUGE. Het museum had allerlei zalen en elke zaal was zodanig gedecoreerd in een specifieke omgeving zodat het leek dat je er echt was. Zo was er een geheel dorp gebaseerd in de beginjaren van Canada. Ook is er een ongelooflijk veel informatie over de "natives" (Originele Canadezen). Ik merk verder ook op school dat er veel aandacht wordt besteed aan deze Natives. Ik dacht dat het een onderwerp was dat niet meer echt in het heden leeft, maar dat is dus niet zo.
In het museum was er ook een IMAX theater. Hier was echt een gigantisch scherm, zeg maar de grootte van 4 normale bioscoopschermen. Hier hebben we een documentaire gekeken over "bevers". Dit was niet zo bar interessant, maar we wisten het leuk te maken.


Dan was er HALLOWEEN. Dit is toch een big happening hier. Op televisie zijn er al een week van te voren continue halloweenfilms op 200 kanalen en zijn de huizen hier flink opgemaakt voor het Halloween. Op school begon het allemaal ook een week van te voren. Op woensdag was er de pumpkingpie eating contest. De winnaar was degene die zonder handen zijn taart als eerste opgegeten had. De donderdag was er een soort van "race" in de gymzaal wat ik nog steeds niet helemaal snap. Teams van 2 personen, aan elkaar vastgebonden, moeten een soort van parcours afleggen. In dit parcours moest je bijvoorbeeld insecten uit een bak vissen of 3 bekers met érg ranzig spul erin leegdrinken. Dit was ook grappig om te zien, niet om mee te doen. Dan was er "zombievrijdag". Studenten konden als een zombie verkleed naar school komen en er was een zombieschminkkraam in de school. Dat leek me wel leuk, dus heb ik de hele dag als een zombie rondgelopen. In de avond gingen we uit eten omdat Jayda alweer 3 jaar was geworden. Ook in het restaurant waren de obers verkleed. Hierna ging ik naar Fabienne (Zwitserse student) om een film te kijken en daar bleef ik slapen omdat we de volgende ochtend met haar hostmoeder en Fanny (franse studente) het eiland gingen rondtouren omdat het Fanny's laatste week was. Het idee achter deze tour was om Fanny af te leiden omdat er die avond een surpriseparty voor haar was georganiseerd die avond. Op weg naar de supriseparty kwamen we ongelukkig terecht in een fille omdat er een ongeluk was gebeurd. We stonden daar 5 uur stil (! Nederlandse filles zijn er niks bij). Maar we hebben het overleefd. Dit was een verkleedfeest. Ik was verkleed lekker origineel met een screammask en een hockeyjersey. Hier bleef iedereen slapen en de volgende ochtend ontbijten. Erg gezellig allemaal.
Dus de volgende dag (zondag) was het weer feest. Jayda's birthday werd gevierd en daarom kwam de familie en ander gespuis (weer in kostuum) hier.
Sinds ik dit weekend niet in mijn eigen bed had geslapen werd deze nacht niet al te lang.
En dan was er maandag Halloween! De kinders gingen met hun halloweenkostuum naar school, ook ik. Alweer met mijn screamkostuum, hier zat niet al te veel werk in. Verder was er de halloweenkostuum wedstrijd. Dit was in het theater en je had allerlei verschillende categoriën. Sommige scholieren hadden er echt werk van gemaakt.
Een van hen was echt geweldig. Hij was verkleed als "Alan" uit de films Hangover 1 en 2. Hij had een baard , zonnebril, bierbuik en een baby en het zag er vrij echt uit. Hij had uiteindelijk ook gewonnen. Leuk idee voor carnaval.
In de avond was het oorspronkelijke idee om te gaan trick & treaten. Maar we werden gevraagd om mee te werken aan een haunted house. De brandweerkazerna in sooke werd omgebouwd tot een spookhuis. Dit was erg goed gemaakt en ook drukbezocht. Ik mocht de mensen bang maken. Score! Ik werd ondergeschminkt door een professionele halloweenschminker en ik kreeg een leuk pakkie aan. Dit ging allemaal vrij goed en ik heb een hoop mensen wat trauma's bezorgd.
De dag halloween voorbij was, is de dag dat het kerstmis seizoen begint hier.

Het is bijna 11-11-11. Dat betekent voor Nederland, Carnaval. Voor Canada is 11-11 een herinneringsdag voor de gesneuvelde Canadezen in oorlogen.

Verder zag ik dat het in Nederland nu best zalig weer is! Goed voor jullie. Hier is het weer vrijwel constant en bungelt de temperatuur rond de 9-10 graden. Er zijn mensen die beweren dat het hier de koudste winter wordt in 20 jaar, terwijl andere zeggen dat het meevalt. Ik ben benieuwd. Dat wordt 2 paar sokken dragen.

Tot de volgende brief!
Groeten Gijs








  • 04 November 2011 - 05:09

    Twan Van Vugt:


    Hoi Gijs, leuk verhaal, dat maak je in de hei niet mee !
    Je begint al aardig nederlandse zinnen op z'n canadees te formuleren;-) Binnenkort is het groot feest op 11-11-11. Je snapt wel dat dat het grootste venement word in de carnavalshistorie, dat maak je maar een keer in de 100 jaar mee.
    We zullen je missen als lid van de krikkelblaozers maar ook als lid van ons gezin. Take care and have a good time !

  • 06 November 2011 - 12:03

    Emy:

    Leuk om het allemaal te lezen Gijs,
    ja we moeten 11-11, en de carnaval nu overleven zonder jou.
    Weet niet of dat gaat lukken ;)!

    Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Sooke

High School

Een jaar over de zee, hier vertel ik de verhalen.

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

JA hij leeft nog.

03 November 2011

Updatos!

10 Oktober 2011

Too old for skool + thanksgiving

25 September 2011

Alweer een maand verder

11 September 2011

Eerste schoolweek
Gijs

Tijdens mijn High School Year in Canada zal ik hier verhaaltjes opzetten.

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 22726

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2011 - 30 November -0001

High School

Landen bezocht: