Nog 2 dagen - Reisverslag uit Mariaheide, Nederland van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen - Reisverslag uit Mariaheide, Nederland van Gijs Vugt - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen

Door: gijsvanvugt

Blijf op de hoogte en volg Gijs

25 Augustus 2011 | Nederland, Mariaheide

Het is nog 2 dagen voordat ik vertrek naar Canada. Ik heb zojuist de laatste mails met informatie gekregen, dus mijn reis is helemaal rond.

Ten eerste zal ik terechtkomen in de stad Sooke. Het is een stad waar ongeveer 10.000 mensen wonen. Het ligt op Vancouver Island en het heeft ongelooflijk veel buitenactiviteiten te bieden in de vele natuurparken die eromheen liggen.

Verder kom ik terecht op de Edward Milne Community School. Dit is ongeveer 5km van mijn gastgezin af en ik zal er elke dag heengaan met de schoolbus. De school heeft 740 studenten en heeft allerlei activiteiten van zeilen tot roeien.

Ik kijk er erg naar uit om mijn gastgezin te ontmoeten. Ik ben geplaatst bij de familie Kamikwaji, een gezin met 2 ouders en 2 kinderen (9 en 2 jaar oud). Voor zover ze hebben verteld zijn ze erg energiek en dol op activiteiten. Ze zijn vooral dol op camping, baseball, hockey en soccer. De hobby van de huismoeder is cooking. Dus dat moet wel goedkomen.
Ik zit alleen op een kamer, met een eigen badkamer en zelfs een eigen "recreatiekamer", die overdags zal worden gebruikt als daycare, omdat de moeder overdag oppast.

Tot zover even alles kort op een rijtje gezet. Zaterdag zal ik vliegen vanuit schiphol met 2 andere Ned-Canadezen, dus ik vlieg niet alleen.

Ik kijk er erg naar en uit en ik hoop hier toch zeker om minstens een berichtje per 2 weken neer te zetten.

Gijs

• 25 Augustus 2011 - 16:57

Ad Van Lokven:

Gijs, klinkt inderdaad allemaal als goed geregeld en je lijkt met je neus in de boter gevallen te zijn met zo'n kok in de buurt. Geniet van je avontuurlijke reis en hou ons op de hoogte. Canida?... Ja, dakanie. Have fun! groetjes

Ad

• 27 Augustus 2011 - 12:04

Iris Bechtold:

Hee Gijs,

Heel veel succes!!
    Geniet er van en maak er iets leuks van! We horen en lezen het wel.

Gr.

• 29 Augustus 2011 - 18:03

Hannie En Stef:

wij hopen dat je reis voorspoedig is verlopen en dat je een fantastich jaar tegemoed gaat op vakantie eiland.
    hoe ons ook op de hoogte.

• 29 Augustus 2011 - 20:37

Marion Rauh:

Nou Gijs veel plezier en tot volgend jaar?

• 02 September 2011 - 10:15

Anniek:

Hee Gijs!
    Klinkt goed allemaal! Je bent inmiddels al weg maar ik wil je toch nog even heeeel veel plezier wensen! En natuurlijk ga ik je blog volgen ;)

x Anniek (en Jorik ;))